De tijd vliegt! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Emma

16 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo iedereen !

Na bijna twee weken werd het weer eens tijd om wat te schrijven. Ik moet nog nadenken over wat ik allemaal gedaan heb. Begin bij het eerste weekend na het verslag van vorige keer..

Vrijdag morgen was een hele speciale morgen. We gingen namelijk met een grote groep, 30 studenten,naar de townships toe. Dit is de veiligste township in Cape town wat Gabriel (de activiteiten organisator) ons vertelde. Toen we daar aankwamen zaten er allemaal mooie bruine kindjes op een rij naar ons te kijken. Na een paar minuten begonnen ze te zingen en te dansen. Het was een prachtig gezicht. De schilderspullen werden uit de busjes gehaald en de helft begon te schilderen terwijl de andere helft met de kinderen speelde. Het was echt fantastisch hoe enthousiast en vrolijk ze waren. We verfde de ruimte van de kinderopvang in blauw, rood en groen. Samen met de kinderen en begleiders hebben we een ronde gelopen in de township. Erg indrukwekkend allemaal, maar zeker weten een fantastiche ervaring!

Die zaterdag ben ik naar Ermanus gegaan, dat is een bay waar je walvissen kunt zien. Daar aangekomen, na iets meer dan een uur rijden, zaten we heerlijk in de zon walvissen te spotten. Je zag de vin boven het water uitkomen en soms zag je ze opspringen uit te water. Regelmatig zag je dat ze water spuuwde uit hun rug. We hadden besloten niet op de boot te gaan, omdat het daar te koud voor was. Dus hebben we het bij afstandfoto´s en een foto met een nepwalvis gelaten. Wel heerlijk gegeten in een visrestaurant. Het was erg goed.

Die zondag maar eens een rustig dagje hebben, lekker lang uitslapen, naar de supermarkt en spelletjes doen in de familie. Het eten hier is trouwens goed, ik moet alleen wennen aan dat ze iedere dag rijst eten. En in de morgen is het toast of cornflakes. Natuurlijk wel een witte toast, vandaar dat ik (JAJAJA MAM) bruin brood mis. Dus als ik naar de supermarkt ga koop ik bruin brood voor lunch. De maandag tot vrijdag is meer leven nu, je gaat naar school en welkomparty natuurlijk. Dat wordt iedere week georganiseerd. Deze week was het in een gaybar, hahaha maar nu alleen voor studenten van taalscholen.

Dan weer weekend.. Ik krijg te horen dat mijn laptop het weer wil gaan doen! Dat was goed nieuws dat ik wel kon gebruiken na een incident. Maar alles komt snel goed en het wordt er niet minder leuk om hier. Het is namelijk echt super hier dat blijf ik zeggen! Maar vrijdag, naar longstreet natuurlijk hier zitten alle bars, pubs en nightclubs. Vol jongeren en dus gezelligheid (dubliner; hier zijn we veel). Zaterdagochtend gingen we naar de biscuit male. Harstikke lekker gegeten en met Fagmie (taxibusje) naar muizenberg gegaan. Wel bekend om de gekleurde huisjes. Zondag lekker rustig gehad met vrouwendag (mam, marina, liz en ik) maskertje gedaan, haren geverfd van marina, haren gesteild. hahaha, het was hartsikke gezellig.

En nu alweer deze week. De tijd vliegt hier en met het engels gaat ook al stukke beter. Ze zeggen hier dat het al goed gaat en dat ik vooruitgang boek. En het is ook raar nu in nederlands te schrijven, je moet echt even omschakelen. Maar het gaat allemaal goed met me, maar denk wel aan iedereen in Nederland!

LIEFSS. X

• 16 Oktober 2012 - 20:10

Henk En Carla:

Hoi Emma,

leuk om te horen dat het goed gaat met je.
    Geniet er van, deze periode is voorbij voor je het weet.

Groetjes, Henk, Carla en Jochem

• 17 Oktober 2012 - 21:25

Rene Drenth:

Hoi Emma

Net je reisverslag gelezen, jij hebt het volgens mij erg naar je zin, wens je nog een prachtige tijd

Groetjes Rene 78A

• 20 Oktober 2012 - 17:40

Debbie:

Hoi Emma,

Kei leuk om je reisverslag te lezen ,en dat het zo goed met je gaat. Je kaart is van de week aangekomen, leuk. Bij de ijssalon is het nu aftellen de laatste week gaat in. Overdag gaat het wel maar de avonden zijn rustig. Het ga je goed en we horen van je. X Debbie en de groetjes van Rob doeiiiiiiiiiii

• 21 Oktober 2012 - 19:54

Xandra:

Hej Emma,

leuk om zo mee te kunnen leven met wat je allemaal beleeft in Zuid-Afrika. Het klinkt alsof je het super naar je zin hebt, kan ook bijna niet anders als je zulke leuke dingen doet en meemaakt.
    Heel veel plezier nog daar! Wij gaan na een weekje vakantie weer hard aan het werk.

Groetjes Xandra (en Ans en Jan)

• 21 Oktober 2012 - 22:12

Joan, Trudy, Pleuni, Hessel En Sietse:

Heey Emma,

We lezen je verhalen met heel veel plezier. Jij neemt ons mee naar Zuid-Afrika!!
    Geweldig wat je daar allemaal meemaakt. Dit is een ervaring die je je leven lang nooit meer vergeet.
    Geniet er daarom volop van en héééééééél vééééééél plezier!! Dat komt helemaal goed!!

Groetjes Joan, Trudy, Pleuni, Hessel en Sietse

• 23 Oktober 2012 - 10:33

Peter & Annebeth:

Hallo Emma,

Echt heel leuk om je spannende verhalen te lezen en je foto's te bekijken haha! Geniet ervan, meid! We keep following you!

x Peter en Annebeth