verjaardagen - gardens en halloween - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu verjaardagen - gardens en halloween - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu

verjaardagen - gardens en halloween

Blijf op de hoogte en volg Emma

02 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Halloo allemaal,

Weer een berichtje vanuit Zuid-Afrika. Na het weekend vol leuke dingen was het weer tijd om naar school te gaan. Doordeweeks was vol met verjaardag. Maandag de verjaardag van Charline (huisgenootje). Dinsdag de verjaardag van Jakub (gastgezin broertje). En tot slot was het donderdag mom's verjaardag. Mijn gastgezinouders noem ik ook mom en dad. Op mom's verjaardag was de tafel helemaal vol met cake, muffins, chocolade en allerlei andere lekkere dingen. Er kwam ook familie en die waren erg geinteresseerd in ons, dat is heel erg leuk. En ze vinden het allemaal leuk dat ik Afrikaans kan verstaan (alleen de wat oudere mensen spreken dat hier). Met een volle buik ben ik die avond naar bed gegaan, maar we hebben wel heel gezellig zitten kletsen. Woensdag was ik samen met een aantal vrienden naar een sing&songwriter geweest, lekker een drankje gedronken en genoten van de goede muziek.

Dit weekend zijn we naar een club geweest genaamd thirty-one. Het is een club op de 31ste verdieping van een absa gebouw. De club is prachtig van binnen en je hebt natuurlijk dat fantastische uitzicht over de hele stad met alle lichtjes. Ook ben ik naar een theater geweest, dit was het theater waar blank en bruin voor het eerst samen danste en zongen. Het was typische afrikaanse muziek en vrouwen die dansen. Het was echt hartstikke leuk om te zien, ik heb er echt van genoten! Het weekend hebben we afgesloten met een rondje winkels in Canal walk (een groot shoppingcentrum).

Taxi's zijn hier ook erg goedkoop, we gaan overal met de taxi heen. En met de minibus naar school, dat is echt een grappige ervaring. Je zit een busje met 14 persoon waar eigenlijk maar 8 mensen passen. En je zit dan ook tussen de locale mensen, ik vind het erg leuk! Je hoort en ziet wat er echt gebeurd hier in Cape Town. Het eten is trouwens ook best goed, heel anders dan ik gewend ben, maar goed. Ze eten hier iedere dag rijst en meestal met vlees, saus en groenten in een grote pan voor over de rijst. Ik eet het nu ook altijd met pittige saus, daar hield ik eerst echt niet van. Maar soms verlang ik toch wel gebakken aardappeltjes met vlees en groente.

De daaropvolgende week ben ik naar school geweest, schuimparty en hebben we gezellige tijd gehad in het gezin. Mijn huisgenootjes zijn erg gezellig! In het weekend heb ik samen met Joanna snel een rondje winkels gedaan. hihi en op de zondag zijn we naar de gardens geweest. We hadden een heerlijke picknickmand vol sandwiches en andere dingetjes meegenomen. Heerlijk in het zonnetje hebben we daar liggen genieten. Het weer is erg goed hier, ik zit nu ook lekker buiten in het zonnetje dit berichtje te typen. Na de tuinen zijn we naar een japans film geweest en daarna na een sushirestaurant. Ik hou er niet zo van, maar ik heb het wel geprobeerd en het was niet zo verkeerd. Een leuke ervaring.

Ojaa, en de tijd is verzet in Nederland en daarom is het nu hier een uur later. Dus: 8 uur hier is 7 uur in NL.
Afgelopen woensdag was het halloween hier. Op school had ik gevraagd naar de betekenis van halloween, maar ze wisten het zelf ook niet zo goed te vertellen. Je gaat naar een plaats verkleed als iets engs of raars. Het is niet alleen eng, het is ook raar. Gabriel onze activiteitenleider was verkleed als een meisje (dat was eng!). Wij hadden creatief gedaan en een panty kapot gemaakt met bloed en ons gezicht geschilderd. Het was een kei leuke avond.
Zoo, jullie zijn weer helemaal op de hoogte.

Liefsss,
Emma

  • 25 December 2012 - 15:35

    Debbie:

    Hoi Emma,

    Hoe gaat het daar?

    Wij willen jou hele fijne kerstdagen toewensen en geniet ervan als je papa en mama er zijn.
    het regent hier.

    Gr, Rob & Debbie

  • 30 Januari 2013 - 19:10

    Piet En Annie Jansen:




    Hallo Emma,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    We wensen je een hele fijne dag en nog een fijne tijd in Zuid Afrika.

    Hartelijke groetjes vanuit een warm Oosterhout.

    Piet en Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Cape town

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Swaziland-Mozambique-Kruger

03 Januari 2013

Eerste helft van December

28 November 2012

zomer is in aantocht

16 November 2012

WEEK 7 EN 8

02 November 2012

verjaardagen - gardens en halloween
Emma

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 11149

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Cape town

Landen bezocht: