WEEK 7 EN 8 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu WEEK 7 EN 8 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu

WEEK 7 EN 8

Blijf op de hoogte en volg Emma

16 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,
weer een nieuw verslag over deze reis

Op school hadden we filmavond, met de film Tsotsi. Het was een film dat zich afspeelde in Johannesburg, in de krottenwijken. De film is echt zielig, maar een aanrader! Vrijdagmorgen ben ik naar de soupkitchen geweest. Alle arme en daklozen mensen komen naar deze plaats, omdat ze heel goedkoop eten kunnen krijgen. Wij hielden met het opscheppen en geld aannemen. Het was een speciale ervaring, het werk is niet heel leuk, maar de mensen die voorbij komen, het is indrukwekkend. Mijn presentatie was goed als de andere dagen, iedere vrijdag moeten we een presentatie houden. Op zaterdag zijn Joanna, Ariana en ik samen met dad (gastgezinvader noemen we dad). Na een geweldige omgeving te hebben gezien, gingen we naar een plaats waar chitaa’s en leeuwen gevoerd werden. Je staat in een kooi met de chitaa’s en ze komen zoooo dichtbij. De leeuwen is te gevaarlijk, maar ook met een hek ertussen is nog geen meter toch ook wel heel dichtbij. Zondag gingen er studenten weg en kwamen er studenten.

De maandag die volgde zijn we naar mijn ex-kamergenootje geweest om te zien waar ze nu woont. In de week drankjes doen met vriendinnen, naar het strand toe en naar een feest op een boot. Dat was erg leuk, het was een beetje een piratenboot. In het weekend ben ik maar eens gaan zitten voor de reis die pap en mam gaan maken. Ik ben harstikke blij dat ze komen, hoogstwaarschijnlijk van 28 januari tot 4 februari. Ook een bezoekje aan de bioscoop stond op het programma voor dat weekend.

Mijn gastgezin; Mom (we noemen haar zo; gastmoeder)en dad. Mom is een lieve vrouw, veel thuis en laat ons thuis voelen. Dad is een leraar en erg geïnteresseerd in geschiedenis, hij brengt ons naar alle plaatsen en wil ons graag wat meer geschiedenis en cultuur bijbrengen. Ibrahim, de gastgezin broer (oudste zoon; 23) hij werkt in een chemisch bedrijf en werkt ook vader ’s avonds. Je kunt erg met hem lachen en hij neemt ons mee naar meer actieve dingen. Dan heb je Jakub (14) hij houdt van gamen en tv-kijken. De twee dochters wonen niet meer thuis. Yumna woont met haar man in woodstock en is vaak thuis. Aisha studeert in Amerika, dus die heb ik nog niet gezien. Verder zijn er vaak mensen over de vloer, het is dus erg druk, maar heel gezellig!

Verder nog een leuks nieuwtje..
Ik ga namelijk in de vakantie hier, 15 tot 28 december, op vakantie naar Mozambique. Er is een reis met school naar Mozambique, Sweaziland , Johannesburg en Kruger. Ik heb me aangemeld voor deze reis en hoop dat het heel erg leuk gaat worden. Maar dat zal vast wel goed komen.

LIEFSS!

  • 16 November 2012 - 23:12

    Clubje Venlo:

    Hallo Emma leuk om je verhalen te lezen. We zijn nu met de club van Venlo in Burgh Haamstede in Zeeland. We zitten hier gezellig te kletsen en ook jou reisverhalen te lezen. ZoAls altijd weer oergezellig. We proberen jullie pap en mam een beetje in toom te houden. dit valt nog niet mee. (Grapje) Geniet van je avontuur!
    Liefs de club van Venlo.

  • 16 November 2012 - 23:12

    Clubje Venlo:

    Hallo Emma leuk om je verhalen te lezen. We zijn nu met de club van Venlo in Burgh Haamstede in Zeeland. We zitten hier gezellig te kletsen en ook jou reisverhalen te lezen. ZoAls altijd weer oergezellig. We proberen jullie pap en mam een beetje in toom te houden. dit valt nog niet mee. (Grapje) Geniet van je avontuur!
    Liefs de club van Venlo.

  • 18 November 2012 - 13:28

    Yvonne (uit 't Ven):

    Hey Emma!

    Echt heel leuk om al jou verhalen te lezen!
    Ik ben echt wel jaloers als ik dit lees, lijkt mij ook echt vet!
    Alleen bij die dieren, ik weet niet of ik dat zou durven!!

    Ik wens je nog super veel plezier en ik blijf je verhalen lezen:)
    xxx Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Cape town

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Swaziland-Mozambique-Kruger

03 Januari 2013

Eerste helft van December

28 November 2012

zomer is in aantocht

16 November 2012

WEEK 7 EN 8

02 November 2012

verjaardagen - gardens en halloween
Emma

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 11158

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Cape town

Landen bezocht: