Eerste helft van December - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu Eerste helft van December - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu

Eerste helft van December

Blijf op de hoogte en volg Emma

03 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Excuses voor het zo laat schrijven van dit verslag, ik was het eigenlijk vergeten voor mijn vakantie te doen en ben twee weken op vakantie geweest. Maar dat allemaal in mijn volgende verslag, want ga hierop volgend een verslag schrijven over mijn vakantie. Veel te lezen dus..

Mijn twee laatste school weken voor een vakantie van drie weken begint.
Omdat het begin December is gaan er heel veel oude AY-studenten weer naar huis toe. Voor hun was een graduation party georganiseerd, filmpjes over de studenten werden geshowt en daarna natuurlijk gedanst. Van heel wat vrienden en vriendinnen heb ik dus helaas al afscheid moeten nemen. De hele week stond dan ook volgeplant met allemaal afscheidsdineetjes. Verder heb ik afscheid genomen van mijn roommate, Marina. Ik heb nu twee weeken een kamer voor mij alleen, ook wel even lekker! In het weekend ben ik naar kirstenbosch geweest en heb daar lekker gepicknicked met een aantal studenten. Ook ben ik naar pan african market geweest, dat is een restaurantje in Longstreet waar je echt heerlijk kunt zitten en het echt afrikaanse gevoel krijgt. Sinterklaas bestaat helaas niet in Kaapstad. Ik probeerde mijn gastgezin het verhaal 10x uit te leggen, maar het is echt onmogelijk uit te leggen wat een zwarte piet is. En toen kreeg ik een super lief pakketje voor de deur met allemaal Sinterklaas snoepjes. Ik was er zoooo blij mee, dankjewel pap en mam!

Ook ben ik naar twee hele leuke feesten geweest;
- LADY GAGA; een welbekende artiest voor jullie allemaal denk ik zo. Het concert was in het Cape Town stadion. Er werden roze pruiken weggeven als je een glaasje drinken kocht, vandaar dat het hele stadion roze zag van mensen met deze pruik op. Je zag ook heel veel rare mensen om je heen die verkleed gingen als Lady Gaga. En dan begon het concert, de opening was heel spectaculair en ook de rest van de show was echt megaaaa leuk! Iets wat je gewoon echt eens meegemaakt moet hebben. Verder was ik aangenaam verbaast over het feit dat ze ook goed kon zingen en niet alleen fantastisch kan performen.
- STEVE OAKI & NICKY ROMERO; voor wie hun niet kent, Steven Oaki is die Japanse man met de lange haren & baart en hij laat steeds een boot door de zaal heen gaan. Het was een feest in een grote vliegtuighal. Ik vond de muziek heel erg goed, vooral die van Nicky Romero. En ik heb er dan ook erg van genoten. Ik had gratis kaartjes gekregen bij een optreden van Goldfish.

Ook ben ik voordat ik op vakantie ging nog naar de top van Table Mountain geklommen. Het was best zwaar om naar de top te klimmen, maar de voldoening en het uitzicht maakte het helemaal de moeite waard! Ik begon me te realiseren dat ik dacht dat ik meer tijd heb dan ik eigenlijk heb, want ik heb nog een best lange to-do list. Maar eerst mijn spullen pakken voor een veelbelovende reis naar Swaziland-Mozambique-Kruger.

In mijn volgende verslag zal ik jullie vertellen hoe deze reis geweest is!!

GROETJES UIT KAAPSTAD!

  • 04 Januari 2013 - 12:21

    Debbie:

    Hoi Emma ,

    Wat een leven!
    Hoe gaat het op school, daar hoor ik weinig over. Ha Ha :-) zal wel goed gaan het engels gaat vast vloeiend.
    Maar het is je gegund.

    Ik ben druk bezig om vacatures te vinden voor "tijdelijk werk" wat bijna onmogelijk is. Gelukkig zijn dat er maar 4 per maand. (nog 6 tot maart.)
    Verder alles goed hier, de kerst morgen afbreken, jammer is zo gezellig.
    Moeten we ons huisje op een andere manier weer gezellig maken.

    Een fijne vakantie en tot horens.
    Groetjes uit Overloon,
    Rob & Debbie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Cape town

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Swaziland-Mozambique-Kruger

03 Januari 2013

Eerste helft van December

28 November 2012

zomer is in aantocht

16 November 2012

WEEK 7 EN 8

02 November 2012

verjaardagen - gardens en halloween
Emma

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 11154

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Cape town

Landen bezocht: