zomer is in aantocht - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu zomer is in aantocht - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu

zomer is in aantocht

Blijf op de hoogte en volg Emma

28 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Halloo allemaal, :)

Allereerst een nieuwtje dat jullie allemaal jaloers zal maken; het weer is hier namelijk harstikke goed. Het zonnetje schijnt en de korte broekjes zijn al allemaal tevoorschijn gekomen. De zomer is namelijk in aantoch hier in Kaapstad. Dat is wel wat anders dan het koude Nederland, wat ik van mam begrepen heb. Ik moet wel zeggen dat het erg waait hier, daardoor verbrand je snel en moet je dus wel goed opletten.

Deze week kreeg ik weer een nieuwe lerares, aangezien Dean had besloten de kans om naar Rusland te gaan niet te laten lopen. Mijn lerares van de vorige niveau kregen we weer voor de twee resterende weken tot de level-up test. Op de vrijdag was er afrikaanse dans op school. Een locale vrouw kwam om ons 4 verschillende korte stukjes traditionele afrikaanse dans te leren. We hebben ontzettend gelachen en het was hartstikke leuk om te doen. Ik ben nu dus een echt afrikaanse danseres hihihi. In het weekend heeft mijn gastmoeder me geleerd hoe je heerlijke chocolade muffins kunt maken. En die heb ik er weer af gedanst in Longstreet (de uitgaansstraat). Op zondag zijn we met 25 studenten naar een plaats gegaan waar we paintball gingen doen. Bang voor pijn liep ik het veld op, uiteindelijk viel het gelukkig allemaal wel mee met de pijn. Met een paar blauwe plekken en mijn lachspieren strak zat ik in de bus terug.

Afgelopen week heb ik een bezoekje gebracht aan een yoga centrum. Dat was heel erg leuk, maar ook pijnlijk. Ze hadden ons namelijk in een iets te hoge groep geplaatst ;p.. Het was in ieder geval leuk om een keertje gedaan te hebben. De rest van de week heb ik veel vrijwilligerswerk gedaan. Ik ben namelijk weer naar township geweest om hier allerlei spellen op de stenen te maken (hinkelen; dat soort dingen). Het was heel erg mooi geworden en daarna heb ik ook nog gespeeld met de jongeren kinderen. Deze krottenwijk was iets minder arm dan de andere waar ik was, hierdoor was de schok kleiner. Maar toch is het indrukwekkend om te zien dat kinderen in kapotte kleren rondlopen en dat je weet dat er een grote kans is dat ze met drugs in aanraking gaan komen. Ook ben ik naar de soupkitchen geweest. Hier komen daklozen mensen en kunnen voor 6 cent soep en brood krijgen. Nu is het heel gek als je hun op de straat ziet zitten, want je herkent ze van de soupkitchen. Ze nemen ook alleen centen aan waardoor je weet dat ze dat geld niet gestolen maar gekregen hebben. Op de zondag ben ik naar een evenment geweest waar kinderen konden spelen en ballonen kregen en dergelijke. Hier hebben we kaartjes verkocht aan de kassa en ook gespeeld met de kinderen. Al het geld dat opgehaald was ging naar een geod doel; voor vrouwen en kinderen.

Verder baal ik er wel van dat sporten hier lastiger is. Iedereen gaat naar de fitness, maar dat vind ik persoonlijk niet zoveel aan. En als je sport op straat moet je naar Seapoint, dat is prachtig aan de zee rennen. Maar helaas is dat moeilijk om daar alleen te komen, omdat het te ver is van mijn huis. Daarom ga ik naar een veld dicht bij mij huis om daar te rennen. Dat is een goede oplossing voor dit half jaar.

Ik heb het nog steeds helemaal naar mijn zin in dit zonnige Kaapstad
en ik spreek jullie allemaal snel weer :)

KUSJES !

  • 01 December 2012 - 18:57

    Fam Kuenen:

    Hallo Emma,

    Je bent wel lekker actief bezig.
    Je zorgt wel dat je niet verveeld, maar wel leuk dat je verder komt dan je omgeving.
    Nu heb je dus ervaring opgedaan dat wij het hier toch heel goed hebben.
    We genieten van jou verhalen die je schrijft.
    Wie weet wat je nog allemaal gaat meemaken.
    Tot ziens en geniet van de zon.

    groetjes Jos en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Cape town

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Swaziland-Mozambique-Kruger

03 Januari 2013

Eerste helft van December

28 November 2012

zomer is in aantocht

16 November 2012

WEEK 7 EN 8

02 November 2012

verjaardagen - gardens en halloween
Emma

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 11173

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Cape town

Landen bezocht: