Alles gaat door! - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Emma Massop - WaarBenJij.nu Alles gaat door! - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Emma Massop - WaarBenJij.nu

Alles gaat door!

Door: emmamassop

Blijf op de hoogte en volg Emma

30 Juni 2012 | Nederland, Overloon

Hallo allemaal,

Net mijn examen en herexamen erop zitten, helaas heeft het geluk mij niet een klein beetje geholpen en kom ik een tiende te kort om te mogen slagen. helaas !! maar gelukkig kunnen al mijn plannen doorgaan en mag ik een mooie reis gaan maken naar Zuid-Afrika, naar de stad Kaapstad.

Wat ik precies ga doen;
Ik ga een EF intensief programma volgen. Dit is gericht op het verbeteren van mijn Engels en duurt een half jaar en gedurende dit half jaar krijg ik 32 lessen van 40 minuten per week. Dit pakket van lessen bestaat uit 14 algemene taallessen om grammatica en communicatieve vaardigheden op te bouwen. 6 iLab sessies dit zijn interactieve computerlessen. 10 keuzelessen in een onderwerp waar ik zelf voor kies en tot slot iedere week een sessie van 2 lessen waarbij een leraar of gastspreker iets verteld over de culturele ontwikkeling van Zuid-afrika. Ik kom ook bij een gastgezin te wonen.

Ik ben blij dat al mijn plannen allemaal door kunnen gaan!! Via my.ef.com kan ik ookal een klein beetje zien met welke mensen is ga en wat er daar allemaal te beleven is, ik moet nog een test maken om mijn niveau in engels te kunnen vaststellen op de school wordt je ook in een klas geplaatst met mensen met hetzelfde niveau.. En niet alleen voor het engels maar natuurlijk ook voor het avontuur en de belevenis ga ik naar Zuid-afrika toe ik ben heel erg benieuwd hoe het daar gaat zijn en wat ik daar allemaal te zien krijg en ga beleven.

Er moet nog wel een visum aanvraagt worden en er moet nog vanalles geregeld worden maar dat gaat allemaal goed komen, via dit logboek kunnen mensen die erin geinteresseerd zien wat ik daar allemaal aan het doen ben en wat ik daar meemaakt.

Kan niet wachten naar Kaapstad te gaan!!

  • 30 Juni 2012 - 12:10

    Marlijn.:

    Hee Emma!

    aahh wat balen zeg, één tiende tekort. dat is echt zwaar rot! Maar natuurlijk wel super dat alles verder door zal gaan! ik zal je zeker gaan volgen via deze site. Wanneer vertrek je?

    Liefs, Marlijn

  • 30 Juni 2012 - 17:42

    Debbie:


    Hoi Emma jammer dat je het niet gehaald hebt,maar wel leuk dat je toch maag Afrika mag. Bofkont, ik ben heel benieuwd hoe het je daar allemaal gaat beleven. Maar eerst gezellig werken bij Clevers. Gr Debbie

  • 01 Juli 2012 - 17:15

    Joke Kronenberg:

    Ha Emma,

    Jammer dat het niet gelukt is, maar naar Kaapstad is helemaal geweldig. De broer van Nard woont daar en wij zijn er al een paar keer geweest. Het is echt super. Ga ervan genieten.
    We horen het allemaal wel.

    Groetjes,
    Nard, Luc, Milou en Joke.

  • 04 Juli 2012 - 18:02

    Dian:

    Veel plezier meid! En succes met je visum aanvragen! Je moet wss 3x naar Den Haag voordat het allemaal geregeld is!

  • 16 Juli 2012 - 14:07

    Evelien:

    Hoi Emma,

    Bedankt voor je mailtje, ik ga je volgen hoor! Ben heel benieuwd hoe je het daar gaat vinden en wat je allemaal mee gaat maken. Geniet van je vakantie en succes met alle voorbereidingen.

    Groetjes Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Overloon

Cape town

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Swaziland-Mozambique-Kruger

03 Januari 2013

Eerste helft van December

28 November 2012

zomer is in aantocht

16 November 2012

WEEK 7 EN 8

02 November 2012

verjaardagen - gardens en halloween
Emma

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 11168

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Cape town

Landen bezocht: