van Cape point tot Lionshead - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu van Cape point tot Lionshead - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu

van Cape point tot Lionshead

Blijf op de hoogte en volg Emma

03 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Halloo allemaal,

Allereerst excuses voor het slechte taalgebruik in het vorige verslag. Ik had geen tijd om het na te kijken, en eigenlijk ook niet om het te schrijven. Maar ik wilde jullie graag laten weten wat ik hier allemaal doe. Nu wordt het leven hier normaler, omdat ik naar school ga, en minder als vakantie.

Start bij het eerste weekend in CT..
We gingen met ongeveer 55 studenten naar Cape point en kaap die goede hoop. In 3 oude busjes met ieder 22 man in zich gingen we eerst naar het kamp toe. Een kamp met 8-persoonstenten rondom en een heerlijk kampvuur in het midden. Daarna gingen we naar pinguinbeach, een beroemde plaats waar je uiteraard piguins kunt zien. Het zag er erg mooi uit en als het straks mooier weer wordt gaan we met het gastgezin met de piguins zwemmen. Dat gaat een geweldige ervaring zijn. Maar verder over Cape point. Na pinguinbeach gingen we naar Cape point. Hier kregen we 2 uur de tijd om naar de vuurtoren boven op de berg te lopen en om wat te eten. Helaas, het was erg mistig dus het uitzicht dat we hadden boven op de berg was beperkt. Achja, we waren met alle studenten samen dus het was wel heel gezellig. Terug aangekomen op het kamp gingen we eten. We aten van de 'braai' zo noemen ze het hier (barbeque). 's Avonds super gezellig bij het kampvuur gezeten, liedjes gezongen en natuurlijk gedanst. De volgende morgen na het ontbijt gingen we naar kaap die goede hoop. Het was super winderig daar, maar wel heel leuk om te zien. Terug aangekomen van deze trip was ik nogal moe en ben ik ook vrij snel mijn bed in gekropen.

De volgende week.. (de eerste schoolweek)
Maandag was een officiele vrije dag, dus dinsdag begon de schoolweek. School is hier best leuk eigenlijk. In de lessen is het niet alleen luisteren, je moet ook veel doen en spreken en dat maakt de lessen interessanter. Met het engels gaat het al stukken beter. Je leeft met alleen maar engels om je heen. Deze week was ook te makkelijk (ben in een te laag niveau ingedeeld) en daarom ga ik de volgende week een level hoger doen. De lessen zijn als volgt ingedeeld;
- 2 lessen lectuur --> hier komt een gastspreker vertellen
- deze 5 weken heb ik 2 lessen grammerboost (heel belangrijk voor mij!) en 2 lessen uitspraak
- dan heb je nog ilab klassen. Dat zijn gewoon allemaal opdrachten op de computer als schrijven, luisteren, lezen en spreken.
- en tot slot lessen in de klas. Dan werk je uit een boek met opdrachten en dan behandel je vanalles.

Afgelopen weekend..
De dag voor het weekend (donderdag) ben ik naar de welkomparty in casa blanca geweest. Het was een soort privefeest voor alle studenten van EF. Het was meer een chique club met ook mooie zitplaatsen. Ik heb het hier erg naar mijn zin gehad! De muziek in de clubs is erg leuk het is een mix van pop, salsa en dance. En er is hier ook een bekende band genaamd Goldfish, zij hebben ook erg leuke muziek! Vrijdag hoefde ik alleen in de middag naar school. En vrijdagavond hadden we een verjaardag van een klasgenootje. Het was een super luxe hotel hier in CT. Het feestje was niet het allerleukste, want er waren niet zoveel mensen. Maar we hadden wel het supermooie hotel van binnen gezien. Na twee uurtjes zijn we dan ook naar Longstreet gegaan. Hier ga ik nog vaak komen, want het is vol met clubs, bars en medestudenten. Zaterdagmorgen heb ik lekker lang uitgeslapen en in de middag ben ik naar een adres geweest voor vrijwilligerswerk. Zaterdagavond met het gezin spelletjes gedaan, het was hartstikke gezellig. Zondag heb ik mijn sokken zelf gewassen en de andere kleren naar de wasserette gebracht. We zijn naar de top van Lionshead geklommen en hebben daar mooie foto's gemaakt. Dat was me een heel geklauter. Eerst zei ik dat ik mam en pap mee wilde nemen hierheen, maar dat ga ik mam niet aandoen. Maandag zijn we in de avond naar het strand gegaan om zonsondergang te zien. Het was prachtig!

En dan tot slot iets over het vrijwilligerswerk dat ik wil gaan doen. Ik wil namelijk vrijwilligerswerk gaan doen in een weeshuis dicht bij ons huis. Er zitten kinderen van 5 tot 16 jaar oud. De kinderen komen van de straat of werden door de politie daar gebracht. Zaterdag was ik daar voor de tweede keer geweest om gegevens af te geven en om te laten weten wanneer ik tijd heb. Ik ga dit twee keer in de week doen. En wat ik precies ga doen... Ik ga sportlessen geven aan deze kinderen. De meeste kunnen nog niet zwemmen en dat ga ik ze leren. Maar ook leren volleyballen, tennisen en nog meer sporten. Ik wordt hun sportlerares en ga activiteiten met ze doen. Ik ben echt hartstikke gelukkig dat ik dit adres gevonden heb en kijk ernaar uit om hier mee te starten. Ik start hoogst waarschijnlijk volgende week woensdag.

Veel liefs uit het prachtige Cape Town

Ps. Foto's volgen, want mijn laptop doet het momenteel niet.

  • 03 Oktober 2012 - 15:29

    Angelie :

    Hallo Emma,
    Leuk om te lezen. Het is je dus gelukt om de site bij te houden.
    Succes met je computer. We horen het wel.
    Groeten Angelie

  • 03 Oktober 2012 - 20:52

    Wilmy:

    Fijn dat het je zo goed bevalt. En wat een leuke plek om vrijwilligerswerk te doen.

    Veel succes meid! We blijven je volgen.

    Ook de groetjes van de rest van de familie.

    Wilmy

  • 04 Oktober 2012 - 10:35

    Eline E.:

    hee em,

    wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt (:
    En vooral het vrijwilligerswerk lijkt me erg leuk.
    Wil je van je gymklas ook een foto maken?

    Xx

  • 04 Oktober 2012 - 22:28

    Joke,:

    Emma,

    leuk om jou verhalen te lezen,en dat je het goed naar de zin hebt.
    Succes met je vrijwilligers werk.

    Groetjes Piet en Joke


  • 05 Oktober 2012 - 10:19

    Dian:

    Leuk om te horen wat je daar allemaal doet (ook heel herkenbaar)! Veel plezier en geniet er van want voor je het weet is het voorbij!

    xx Dian

  • 07 Oktober 2012 - 19:40

    Fam. Van De Pasch:

    Hey die Emma,
    Wat een avontuur! Leuk om te lezen! En fijn dat je zo geniet!


    Heel veel groetjes van

    Saskia, Thijs en Maarten van de Pasch

  • 14 Oktober 2012 - 11:39

    Frank,Hetty,laura,Amee,Mirthe Huisman:

    Hoi Hoi Emma

    wat zul jij een geweldige ervaring rijker zijn met deze reis.
    Geniet er van we zullen je verhalen volgen
    wij weten hoe mooie plekken daar zijn .
    Groetjes

    familie Huisman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Cape town

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Swaziland-Mozambique-Kruger

03 Januari 2013

Eerste helft van December

28 November 2012

zomer is in aantocht

16 November 2012

WEEK 7 EN 8

02 November 2012

verjaardagen - gardens en halloween
Emma

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 11179

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Cape town

Landen bezocht: