Eerst dagen erop zitten - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu Eerst dagen erop zitten - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Emma Massop - WaarBenJij.nu

Eerst dagen erop zitten

Blijf op de hoogte en volg Emma

22 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Eerste berichtje alweer vanuit Zuid-Afrika. Heel veel te vertellen, want in drie dagen is er heel veel gebruikt. Allereerst de reis naar Kaapstad. Ik reisde samen met iemand uit Nederland, Trudy. Maar zij is in een residentie en ik in een gastgezin. We kwamen op het vliegveld aan en daar stond de bruine man met het boertje EF in zijn hand. Gelukkig ging alles goed maar we moesten wachten daar want er zou nog een meisje komen uit Duitsland met dezelfde vlucht, maar daar was iets mis gegaan. Dus na een half uur gingen we in een beetje een krakauto naar ons gastgezin, ze rijden hier allemaal krakauto's trouwens hahaha. Wel grappig, maar de spanning zat er dus goed in en daar stond ik voor het huis. Maar met een knuffel werd ik erg vriendelijk welkom geheten. De familie bestaat uit Mom, Dad, Ibrahim, Jakub, 2 dochters (1 is in amerika en de andere woont samen met haar vriend een stukje verder), en 8 student. Ik deel mijn kamer met een meisje uit Equador ze heet Liz en is 28 jaar oud. En samen hebben we een badkamer.

Die avond heb ik redelijk goed geslapen. De dag erna moest ik wisselen van kamer, omdat dit meisje redelijk verlegen was en ze moest praten. En voor de beginnelingen hier ben ik best wel goed. hahah voor het eerst! Ik kwam woensdag avond laat dan, dus donder was ook de dag dat ik al mijn spullen uitpakte en mijn kamer een beetje opmaken. Die middag ben met ik de twee belgen naar Waterfront geweest om daar geld te wisselen en te winkelen. Het was een erg mooie plaats, maar het was heel koud dus we hadden Mom gebeld en ze kwam ons halen. Die avond heb ik de hele tijd beneden gezeten bij Jakub, hij is 14. We hebben tv gekeken en een spelletje gespeeld. Een beetje optijd naar bed, want ik was toch nog wel moe van de reis.

De volgende dag was mijn eerste schooldag..
Ik kwam op school, 8 uur 's ochtends, en iedereen was in een groot lokaal. Daar kregen we wat te drinken en we moesten groepjes maken. Wij waren de minibus, het openbaar vervoer hier, en kregen gele verf op ons gezicht. Dat was iets typisch afrikaans. Het zag er best stom uit wanneer we in de winkel kwamen om ons afrikaanse nummer aan te vragen. In de ochtend hebben we een spel geweest om de school te leren kennen en in de middag kregen we onze boeken, klas en rooster voor volgende week. We waren veel eerder uit dan we dachten want het was aan het regenen, hierdoor kon de stadswandeling niet doorgaan. Noem we thuis kwamen was het gestopt met regenen en gingen we met Mom naar de stad om alles een beetje te leren kennen. Die avond hadden we ook een welkomsfeestje bij Concept, een discotheek! Het was een super leuke avond en ook veel vrienden gemaakt omdat iedereen alleen komt. Wel heel jammer dat er veel spaans en frans gesproken wordt. Maar dat gaat wel over denk ik zo...

Dan was het al vandaag. Vanmorgen om 11 uur ben ik met de andere studenten naar de biscuit market geweest. Je kunt daar heel veel eten en lekkere dingen kopen. Heel veel nieuwe studenten van EF waren daar door, dus we hebben eindelijk lekker in het zonnetje, na 2 regenachtige dagen, gezeten. Daarna zijn we naar het strand gegaan.Het zag er zoooo gaaf uit. We gingen met ongeveer 15 nieuwe studenten. Dad pikte ons daar op en we gingen naar lionhead. Dat is een berg wat een beetje op een leeuw lijkt, vanaf daar kun je heel Cape town zien. Het is een supere mooie plaats om goede foto's te maken. We zijn daar ook op een boodje gegaan naar een eilandje vol met zeeleeuwen. En toen we thuis kwamen stond het eten al klaar. Gelukkig is het eten hier echt lekker. Ze eten veel rijst met vlees of vis en ook veel groenten.

Morgen ga ik naar Cape point en pinguïn beach. Daar ga ik samen met 54 andere studenten naartoe. Ik hoop dat een leuke dag wordt, maar dat zal vast wel goed komen. Het is zo gaaf dat iedereen hier van een andere cultuur is. Iedereen is hele andere dingen gewend om te doen en te eten. Met mijn engels gaat het redelijk goed. Ik moet nog wel nadenken over hoe ik het wil gaan zeggen en wat de woorden zijn, maar ik kan alles verstaan en ookal is het grammaticaal niet heel erg goed ik heb wel al veel met ze gepraat.

Ik hou jullie op de hoogte,
LIEFS xx

  • 23 September 2012 - 15:31

    Chantal:

    Emma!!
    Fijn om te horen dat het zo goed gaat. En wat een mooi kussensloop heb je zeg haha. Xx

  • 24 September 2012 - 12:18

    Yvonne (Kroon):

    Hey Emma!

    Leuk om te horen dat je daar goed bent aangekomen!
    Het klinkt nu al allemaal super vet!
    Lijkt me echt heel leuk met al die verschillende culturen!

    Heel veel plezier!
    Ik blijf je verhalen volgen!

    xxx Yvonne

  • 25 September 2012 - 18:39

    Jos En José:

    Dag Emma,

    Je bent goed aangekomen. Wat leuk als wij jou verhaal lezen.
    Veel verschillende culturen ontmoeten doet je wel ideeën en contacten opbouwen en natuurlijk goed voor je engels. Maar je hebt er goed naar je zin, want in paar dagen heb je al veel ondernomen.
    Het is een leuk huis waar jij verblijft en tevens kennen we nu jou Dad. We zullen jou verhalen blijven lezen, dan blijven we op de hoogte.

    Heel veel plezier en succes met je engels.

    groetjes Jos en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Cape town

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2013

Swaziland-Mozambique-Kruger

03 Januari 2013

Eerste helft van December

28 November 2012

zomer is in aantocht

16 November 2012

WEEK 7 EN 8

02 November 2012

verjaardagen - gardens en halloween
Emma

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 11180

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 09 Maart 2013

Cape town

Landen bezocht: